Online marketing, ups en downs
Heerlijk, er zijn met de dag meer opties in marketing. Het is interessant om te kijken naar de oude manieren, en nuttig op verschillende manieren. Er zijn dingen die je niet snel zou zien of doen, vooral niet in de marketing als het niet gewend met. Het is altijd spannends iets heel nieuws te proberen, wie en waar je ook bent. Maar het is wel belangrijk om dat te doen, want anders beweeg je nooit mee. Bijvoorbeeld met YouTube adverteren, wat heb je er echt aan, werkt het echt? Met YouTube adverteren en andere dingen hangt het altijd van verschillende zaken af.
Zekerheid
Er is nooit absolute zekerheid in de marketing, maar het is fijn om te weten waar je bijna de hele tijd mee bezig zou zijn, en dat dit werkt. Kijk naar sttatiekten. Ga je iets nieuws proberen? Begin het plan, start het klein en ga daarvoor, kijk ernaar en analyseer, ga verder dan wat er simpelweg staat. Kijk naar tijden, doelgroepen die bereikt zijn en ga daarmee verder als het een hit is. Er is veel fijns aan een lekker rapport en zekerheden van de marketing en waar die in heeft gewerkt. Dan kun je met meer vertrouwen door. Dat is het fijne van de statistieken; gebruik ze dan ook.
Risico’s
Natuurlijk is het altijd spannend om die nieuwe dingen te proberen. Voordat je het weet zit je vast aan kleine dingen die je niet echt zo graag wilt of dingen die niet altijd even handig zijn. Kies daarom soms secuurder dan niet de dingen die jij wilt uit je plan, en weet waar het heen gaat. Lees erover en leer van wat je mogelijk hebt gedaan en al eerder is geslaagd en gefaalt. Want het kan fout gaan. Maar door open te staan en te leren, kan dit altijd makkelijker worden. Dat is zeker.